Czytelnicy tworzą, piszą...







Kochani!

Ta zakładka nie pojawia się przypadkowo. Z myślą o Was, o Waszych umiejętnościach, wyjątkowych pasjach. O tym, co robicie, piszecie, tworzycie. Ta zakładka będzie dla Was i o Was.


Oprócz książek dotarła do mnie widokówka z pozdrowieniami :)


Żeby to, co napisałam nie było tylko pustym frazesem, dzisiaj jako pierwszą przedstawię Wam wyjątkową twórczość i pasję Doroty Dominiczak - Głowackiej. Dorota, to jedna z wielu czytelniczek mojego bloga, która jak się okazuje ma utalentowaną córkę Zosię. Zosia kilkakrotnie wygrywała u mnie konkursy z książeczkami dla dzieci, wyróżniając się pomysłowością i talentem do tworzenia strof wierszy. Ma dziesięć lat i naprawdę talent nieprzeciętny. O Dorocie wiedziałam tylko tyle, że z zawodu jest archeologiem, żyje na Kujawach, konkretnie w Inowrocławiu. 

Zaś Ona sama o sobie, pisze tak:

"Jestem mamą 10 letniej Zosi, kobietą pracującą, prowadzę firmę archeologiczną. Od dwóch lat troszkę bujam w obłokach - piszę. Właśnie dobrnęłam do końca "Niesamowitych przygód Zosi Niesamosi." Mój mąż mieszka od 10 lat w Irlandii. Jestem rozdarta między Polską a Irlandią. Kujawy, są bogate w historię, szczególnie w pradzieje. Nie ma zbyt wiele pozycji archeologicznych, jeśli chodzi o dzieci i stąd ten pomysł."

Fot. nadesłane. Zosia - córka Doroty :)


Dotarły do mnie trzy piękne i ciekawe książeczki. Pierwsza opisuje zarys dziejów miasta Inowrocław oraz okoliczności, motywy i cała historia powstania jednego z najstarszych w Inowrocławiu Kościoła św. Mikołaja.





Dwie pozostałe, to książeczki skierowane do dzieci, pisane wierszem, wydane nakładem Gminy Inowrocław. "Archeo Opowiastka" o prahistorii Inowrocławia, bogata we wszelkie informacje odnośnie życia codziennego jego praprzodków oraz sugestywne ilustracje. Druga książeczka opowiada o obiekcie architektonicznym, który dwójka rodzeństwa znalazła na przypadkowej wyprawie z mamą. Askaukalis to drewniana budowla (zwana świątynią) otoczona kamiennym kręgiem z dużych kamieni. A wszystko opatrzone barwnymi ilustracjami Jarosława Wojtasińskiego.


Z książki "Archeo Opowiastka"





Z książki "Ekologicznie i historycznie, czyli jak dzieci poznawały historię Askaukalis :)





Zapewniam, że książeczki są ciekawe, zawierają dużo informacji i są dopracowane w każdym szczególe. A to ważne przy tego typu publikacjach.

Książki Doroty zostały wydane nakładem Gminy Inowrocław, jednak powstały z pasji i wielkiego zaangażowania samej autorki.






Wierzę, że takich osób jak Dorota jest więcej. Dlatego prośba do Was, Kochani!
Jeśli macie jakieś swoje ukryte talenty, a chcielibyście się ze mną nimi podzielić, zachęcam!
Znajdziecie się tutaj, w tym właśnie miejscu. Nie muszą to być tylko tylko talenty pisarskie, wydane. Może ukrywacie w szufladach pochowane zdolności? Wyciągnijcie i prześlijcie. Nie oceniam, nie komentuję, tylko dzielę się swoimi wrażeniami. 



Mój młodszy syn nie odmówił sobie narysowania okładki "Archeo Opowiastki". Rysunek z lewej jest jego "dziełem" :)


Komentarze

Popularne posty