Książka czy e-book?









Ostatnio moda na czytanie e-booków staje się czymś coraz bardziej powszechnym, normalnym, wygodniejszym, podręczniejszym. Zalet e-booków można wymieniać wiele, bo wpływ ma na to też cena. A z tą, nie ma co dyskutować. Różnica jest widoczna i znaczna. Pozwoliłam sobie na obrazowe przedstawienie Wam różnic przy książkach Skarlet i Alberta, którzy na moim blogu gościli nie raz. Już wkrótce premierę będzie miała ich najnowsza pozycja „A w bałkańskim kociołku... Notatki z podróży po krańcu Europy”.





Wersje papierowe dostępne w dwóch rodzajach szaty edytorskiej - czarno-białej i kolorowej. Każda z nich w innej cenie. Wiadomo, wydruk kolorowych zdjęć jest droższy. Emisja e-booków jest od 200 procent tańsza.



Zakup czytnika wiąże się z jego użytkowaniem przez dłuższy czas, kilka lat. Jest niewielkich rozmiarów, można go schować w torebce, pod ręką, nawet na czas podróży. E-booki osiągają ceny nawet o kilkaset procent tańsze, niż egzemplarze papierowe. Coraz większa liczba czytelników zaczyna przekonywać się do zalet i walorów książek w elektronicznej wersji. O tym między innymi pisze Martyna Bednarczyk w najnowszym numerze Fanbooka. Z roku na rok rośnie liczba sprzedaży e-booków. Wzrost ten sięga nawet 50 procent w skali roku. Hm... Z czegoś to chyba wynika.





Ja nie ukrywam, że wolę wersję papierową, ale już tłumaczę dlaczego. E-booki zazwyczaj dostaję, kiedy mam napisać rekomendację na okładkę. Nie jest to dla mnie komfortowe, bo czytuję je na tablecie. Nie posiadam czytnika. Tablet strasznie świeci po oczach, a ja już z okularami na oczach. Nie za bardzo mi to odpowiada, ale dla takich wyjątkowych okazji odchodzi się od reguł. Drugim takim moim ulubionym sposobem na czytanie książek są audiobooki. Ale, to już osobny temat.


Jestem ciekawa Waszych zdań, opinii. Co wolicie, książkę czy e-book i dlaczego? Komentujcie, wyrażajcie swoje zdanie. Najciekawszy komentarz w dyskusji otrzyma od autorów książek o Bałkanach, jeden egzemplarz e-booka, którego sami sobie wybierzecie :)


Dyskusja trwa do końca miesiąca, czyli do 31 marca b.r. do godz. 23:59


Zapraszam :)

Komentarze

Popularne posty