wtorek, 21 marca 2017

Słuchowiska na motywach powieści Joanny Chmielewskiej :) Z Biblioteki Bluszcza :)









Zawsze podkreślałam, jak ważną rolę odgrywają dla mnie słuchowiska, nie tylko te radiowe, których słuchamy jako co weekendowy rytuał przy popołudniowym posiłku całą rodziną. Uwielbiam słuchowiska Teatru Polskiego Radia, a ostatnio odkryłam w swojej biblioteczce nagrane na płytach CD. Trochę przeleżały, ale odkrycie warte było wrażeń. Płytki otrzymała kiedyś w prezencie. Zważywszy na to, że namiętnie słucham audiobooków, postanowiłam posłuchać tych, które ukrywały się na mojej półce :)



Spotkania nie żałuję. Aktorzy telewizyjno – radiowi, znani bardziej lub mniej, do tego oprawa muzyczna i scenariusz opracowany na podstawie znanych powieści Joanny Chmielewskiej. Autorka nie szczędzi odbiorcy nie tylko ciętego języka, często potocznego, tzw. ulicznego, ale też zagadki kryminalnej i scen iście kabaretowych. Rzadka umiejętność u pisarzy, by powagę sytuacji podszyć śmiesznymi gagami, grepsami, ale do końca pozostawić czytelnika w napięciu, oczekiwaniu na finał inny, niż by się spodziewał. Zaskoczenie, ciekawość i świetnie zarysowani bohaterowie.


Chmielewska odważnie łączyła też realia panujące w kraju. Często pokazywała zwykłych, przeciętnych ludzi, ich pracę, umiejętności, życie codzienne na tle przemian społeczno – gospodarczych, czy kulturowych. Pokazywała rzeczywistość często głębokiego komunizmu, czy okresu krótko po, gdzie gospodarka kraju zaczęła przybierać formę koła obrotowego.






Nie można też nie wspomnieć o iście doborowej obsadzie ról. Znakomici aktorzy, muzyka, tło dźwiękowe. Płyty znajdują się na końcu książeczki, w której zostały schowane. W książeczkach znajdziecie nie tylko zakulisowe zdjęcia z prób, ale też wywiady z aktorami, czy opowieści autorki, wspomnienia okoliczności powstawania każdej z opowieści.




Jak dla mnie, rewelacyjne! Polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz