„Zdrowe koktajle” Ewa Chodakowska, Lefteris Kavoukis, Marta Kielak





Wydawnictwo Edipresse Książki

Ilość stron: 224, oprawa twarda

Nowość wydawnicza, którą znajdziecie:



Sezon wiosenno – letni jest doskonałym czasem, by komponować sobie posiłki wedle własnego gustu i smaku z tego, co często potrafimy wyhodować na swoich zagonkach ogrodowych. A do sporządzania koktajli można, jak się okazuje wybierać zarówno owoce oraz połączenie owoców z warzywami. O ile może się to wydawać całkiem proste i jakby oczywiste, o tyle stopień trudności polega na tym, że nie wszystko ze wszystkim można połączyć, ze względów czysto zdrowotnych, bo jak wiadomo, niektóre składniki mogą wydzielać różne niekorzystne dla naszego organizmu związki.

„Zdrowe koktajle” są ciekawą pozycją i propozycją, bo zawiera sto przeróżnych przepisów na każdą porę dnia, ale też odpowiednie dla panów, czy osób bardzo aktywnych fizycznie. Poza tym, przy każdym przepisie znajdują się znaki graficzne, odpowiednio przypisane potrzebom każdego czytelnika. Są to przepisy bez mleka, bez glutenu, tzw. superfoods, czy specjalne po treningu, uzupełniające białka, węglowodany i składniki mineralne w organizmie po ciężkim wysiłku.








Są też propozycje koktajli, które mogą nam zastąpić tradycyjny posiłek, bądź mogą być ich dodatkiem. 

„Koktajle są nie tylko praktyczne, ale przede wszystkim wspomagają nasze zdrowie. Zawierają moc antyoksydantów, czyli substancji odpowiedzialnych za niwelowanie złego wpływu wolnych rodników na organizm. Poprawia się dzięki nim stan cery, włosów i paznokci. Przy tak potężnej porcji witamin wzrasta również odporność.

Regularne spożywanie koktajlów to również mniejsza ochota na słodycze. Dzieje się tak, ponieważ napoje te zawierają sporą dawkę błonnika, który daje sytość na długo”








Jak więc widać, zalet koktajli jest dużo, a i wiedzy tej nigdy za wiele, bo każdemu z nas kiedyś wpajano do świadomości, że warzywa i owoce powinny stanowić bazę naszej codziennej zdrowej diety. Teraz jest czas na to, by zebrać ich jak najwięcej. Wykorzystać na świeżo, czy zamrozić na sezon jesienno – zimowy, bo również i w takiej formie można je wykorzystywać. 








Ja osobiście uwielbiam takie różności, często stosuję w kuchni razem z jogurtem naturalnym, którego mogłabym spożywać w ilościach ponadprzeciętnych. A za chwilę rozpocznie się sezon truskawek, porzeczek, wiśni, czereśni, więc będzie ku temu doskonała okazja, by cieszyć się ich smakiem. 

W książce znajdziecie oprócz przepięknych tabunów zdjęć, które znacznie podwyższają jej wartość merytoryczną, sto praktycznych, prostych do zrobienia przepisów bardzo uniwersalnych koktajli oraz ciekawostki zamieszczone tuż pod, które mówią o istotnych dla danego przepisu informacjach oraz przelicznik na kilokalorie, znajdujący się przy każdym zdjęciu. Warto!


Polecam!


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu:


Komentarze

Popularne posty